Nordseter skole åpner igjen!

Nordseter skole

Når vi møtes igjen, vil mye være annerledes enn vi er vant til. Det er fordi det er viktig at vi følger de tre hovedreglene for smittevern:

• Syke skal være hjemme.
  • Vi skal ha god hygiene og renhold.
  • Vi skal holde forsvarlig avstand .

For å få til dette, blir skoledagene slik i tiden som kommer:

• Det blir skole fra 8.30 – 13.00 for alle i denne perioden.
  • Elevene vil være i faste grupper (kohorter) med faste voksne.
  • Mye av undervisningen vil foregå ute.

AKS kommer ikke til å ha morgenåpent. Åpningstiden vil være fra13.00 til 16.30, og vi henstiller til at elevene er minst mulig på AKS. Viser for øvrig til egen info med kartlegging av behov som er sendt tidligere.

Konkret informasjon om organiseringen på hvert enkelt trinn kommer så snart det er klart.

Vi skal fremdeles sørge for at elevene har et trygt og godt skolemiljø. Alle som jobber på skolen, skal følge med på at elevene har det bra.

Elever på 5.-10. trinn fortsetter med hjemmeskole inntil videre.

Viktige beskjeder til hjemmene/foresatte

Vi tar imot barna ute, og foreldrene skal ikke bli med inn på skolen.

Håndvask er like viktig hjemme som på skolen. Vask hendene før dere kommer på skolen, og med en gang dere kommer hjem.

iPaden skal rengjøres hjemme hver dag.

Ta med egen drikkeflaske (tom hvis den ligger i samme sekk som iPaden).

Kun skolesaker og nødvendig utstyr (klær, sko) skal være med på skolen. Leker skal ikke tas med.

Klær og sko tas med til og fra skolen for hver dag, for å lette renhold av garderobene.

Vi oppfordrer nå til å sende med eget pennal.

Barna bør helst omgås få andre barn på fritiden, og gjerne leke ute.

Hvis barnet ditt ikke føler seg bra

Ingen barn med symptomer på sykdom, skal møte på skole eller AKS, dette gjelder også milde symptomer. Det er ekstra viktig at barna holder seg hjemme i minst ett døgn etter at de har blitt symptomfrie. Hvis noen andre hjemme har luftveissymptomer eller fått påvist koronaviruset, skal dere ikke følge barna til skolen.

Hvis barna blir dårlige på skolen, tar vi kontakt med foresatte. Barna må hentes eller gå hjem fra skolen så fort som mulig.

Offentlig transport

Hvis elevene tar offentlig transport til skolen, må de huske å holde god avstand, både mens de venter på buss eller trikk og i bussen/trikken. Offentlig transport bør unngås hvis det er mulig.